Valt inlägg:
#4 Leif-Arne: Problemen är mer komplexa än så än att människan bara hopplöst "ger upp" för att den är arbetslös. I synnerhet i Sverige, där ingen svälter precis... I övrigt håller jag med dig i dina 2 kommentarer. Moderaterna är det mest pålitliga partiet just nu. Även Vp borde förnya sig annars tror jag inte ens de får 4 i nästa val. I o f s är jag likaglad för det, då jag inte tror på att "privat är politik" och att Staten ska tala om för mig hur jag även typ ska skita... /// En orsak som man missar ang. SD är att i Skåne har de gjort storslam, men i huvudstaden fick de inte ens ett mandat. Varför? 1 Jo, de har satsat på stenhård hatpropaganda, mestadels direkt lögnaktiga. I n g e t skånskt hushåll kom undan med u t s k i c k e n, antar jag. Vidare har SD andra mindre liknande stödpartier i Skåne. Kommer inte att beskriva innehållet och göra reklam för SD! 2 De har använt sociala sajter i trupp och effektivt. På Sourze fanns ingen moderator, vilket de använde flitigt och SD-anhängare t o m avbröt, gick in i icke politiska trådar för att sprida sina budskap. Likaså har Newsmill utnyttjats för deras propaganda. Det krävs ju inte många sekunder för att hjärnan ska snappa, tyvärr. 3 Stora delar av Skåne är fortfarande mycket konservativt och "trögtänkt", t ex universitetet i Lund bedrev trakasserier mot judar vid befordringar långt efter andra världskriget var slut. 4 En annan sak är brotten, som SD givetvis har manipulerat pensionärer med att muslimer ligger bakom och att de dessutom alla knarkar och våldtar kvinnor. För de äldre, som oftast är ur arbetarklassen och på sin höjd har åkt till Mallåkra, blir alla som inte är "svenskar" - "muslimer" eller "utlänningar" Frågar man hur vet d u att det är en muslim? "Jag har väl ögon att se med", hör man inte så sällan... SD har m a o skrämt skiten ur de gamla... 5 När det gäller unga män tror jag att de är mest påverkbara bakom skärmen. Kvinnor surfar liksom inte runt på "samma sätt" som unga killar gör. Av snacket som går, tror jag även att vissa svenska killar är svartsjuka på invandrarna då de får ofta tjejer i utelivet då de dansar och är nyktra...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?