Valt inlägg:
Du har goda poänger Leif Arne och jag anser att invandringens bidrag till Sverige har varit huvudsakligen positivt, även i modern tid. Däremot ser jag en paradox i motviljan mot mångfald bland ideer och politiska uppfattningar i mångfaldsförespråkarnas reaktionmot SD’s framgångar. Precis som det svenska samhället mår bra av att konfronteras med "främmande" och "osvenska" kulturer så behöver det svenska debattklimatet ryckas upp ur sin konsensus-slummer och örfilas vaket med fler ”främmande” och ”osvenska” ideer som t. ex. SDs. Invandringspolitiken är bara ett av de områden som skulle må bra av en betydligt mer livlig och förutsättningslös debatt även bland etablerade rikspolitiker. Narkotikapolitiken , och den generella välfärden är andra ämnen där det råder alldeles för mycket konsensus i mitt tycke. Missförstå mig inte, det är inget fel i att gå i stenhård polemik mot SD eller något av de övriga sju socialdemokratiska riksdagspartierna tvärtom. Det jag däremot är mycket tveksam till är tendensen att försöka ändra spelreglerna under matchens gång för att utestänga en betydande del av väljarkåren från representativt inflytande.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?