Valt inlägg:
Jag läste texten en andra gång. Just när någon är så tvärsäker på sin sak bottnar det ofta i en mycket grund kunskap. Påståendet att "I den svenska skolan lever ett gammaldags ideal kvar där läraren ses som en neutral kunskapsförmedlare, som ska mata elever med färdigpaketerad kunskap" visar möjligen på att vederbörande mött en verklighet, en sorts pedagigik ,i en sorts skola. Sedan ca 15 år har t.ex PBL pedagogiken vunnit allt fler anhängare, den utgår från att eleverna själva söker sig fram till kunskap, med läraren som mentorLite förenklat Vidare finns utbildning enligt antroposofisk pedagogik, och mängder andra sätt att utbilda. Tack vare skolreformen, trots fel och brister, kan vi idag se en mägd olika sätt att lära ut i olika skolor. Det finns inte ett bästa sätt, den metod som för en person är bäst passar en annan dåligt. Vinsten finns i mångfalden, möjligheten att valja bort det som fungerar illa och välja det som fungerar bra.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?