Valt inlägg:
För er som bara följer den här tråden så återger jag även här min åsikt angående Sourzes artikelserie och dess kommentarer.
- De flesta kommentatorers åsikter speglas av en i grunden känslomässig SD-störning. För att styrka sina påståenden Googlas det för att ytterligare kalibrera eget patos med historiska figurer och politiska händelser i världsaltet.
Sverige är i dag så pass unik som nation, att de flesta referenser gentemot övriga världen sällan är relevanta. Om vi i stället via skolgången haft en obligatorisk nationell inlärning för vår politiska historia, skulle mången okunnig frågeställning undvikits. Den svenska betongliknade parlamentariska maktutövningen hade då också skakats i armeringen.
///Nu har vi inte det, men dessa brister går att kompensera via duktiga samhällskritiska författare.
För dem som vill förkovra sig är författaren Anders Isakssons analyser av maktutövningens avarter
en bra konverteringsväg. De vetgiriga får genom författaren en bra start för istället underbyggda kommentarer.
///För att återknyta till Sourze artikelserie om mångfalden och dess fördelar och motsatser, så ger en dagsaktuell bok ”Där jag kommer ifrån”av Per Wirtén, första radens insyn av miljonprogrammets teaterscen. Kanske invandraridyllen får sig en törn då det i kapitlet om regeringens uppdrag till Försvarshögskolan och Centrum för asymmetriska hot- terrorismstudier belyses. Boken återger fakta, politiska utredningar, samhällskritiska artiklar och alternativa lösningar som dagens ansvarsfulla folkvalda ignorerat, och i dagsläget inte vill känna till./// För de folkvalda föreslår jag ett seminarium där den skotska filosofen och nationalekonomen David Hume är huvudtemat för inlärninga av förnuftets förmåga att inse verkligheten. Detta i förhoppning om att ut skola komma personer som kan tolka ”orsak och verkan” för framtiden.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?