Valt inlägg:
Detta är en i grunden mycket märklig artikel grundad på medveten eller omedveten rundgång i logiken. Skriftställaren inleder och avslutar med att problemställa avskaffandet av demokratin. -//- Med klar riktning som om det vore SD´s mål. -//- Snarare är det Ohlyisternas som redan förverkligat detta med stöd av präster och aktivister. -//- Sveriges Riksdag stiftar lagar - och anpassar till nuet. Om riksdagen upphäver lagen om aga eller på en ny demokratisk grundval i riksdagen gör könsstympning och tvångsgifte lagligt så har man inte upphävt demokratin. -//- I det ögonblick man upphäver grundlagens bestämmelser om yttranderihet - fullständigt - då tar man död på demokratin. Yttrandefriheten är partiellt borta. -//- Utan yttrandefrihet ingen demokrati. -//- Vad jag myntat som Ohlyistisk retorik visar Aftonbladet som "kompletterade" Åkessons text den 14 januari i år - för att någon dag senare ta det egenhändiga tillägget som avstamp för beskyllningar och motargument. -//- Sluta med alla sådana falsarier om ni vill vara seriösa. -//- Låt oss relatera Åkessonbröderna vilja till ett muslimskt ordspråk ;
”Jag och min broder mot vår kusin. Jag och min kusin mot världen”
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?