Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#13 Per W att idag ärva en statschefsroll handlar ju om ett förlegat system men det kommer sannolikt med tiden att lösas upp. Får vi hoppas. Och du är helt inne på att demokrati är det som beslutas om i Riksdagen och har då värdegrunder som mänskliga rättigheter, friheter som yttrande-, åsikts-, religions-, rörelsefriheter. Men, och det är detta MEN som jag vill lyfta fram, är att inga friheter är utan a n s v a r. Därav lagar och förordningar. Samhällen förändras också och utvecklas. Vetenskapliga kunskaper kommer till och ligger till grund för mycket arbete i Riksdagen. Därför kan jag inte begripa att SD inte stoppades i tid. Med tanke på partiets rötter, hur de har redan agerat innan valet och därför t ex stoppats av tidningar och nyhetskanaler pga av klart rasisitiska yttranden och även brottsligt ageranden, vilket är mycket farligt i grunden för ett rättsamhälle. Det handlade alltså inte om att de inte bemöttes utan det gick i n t e att föra en debatt med dem! /// Om jag säger en sak till ett barn och gör något annat gång på gång är det mycket skadligt. Om en rättsstat påstår sig arbeta för mänskliga rättigheter m m och i nästa andetag tillåter ett sådant parti - vad händer då?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?