Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Pia: jag menar inte att tonåringar ska få vräka ur sig vad som helst, vad var jag menade; DET ÄR INTE ACCEPTABELT. MEN vem vågar säga ifrån när föräldrarna kommer och klagar hos rektorn som i sin tur är styrd av den inbillade ekonomin. Vad jag menar är att dagens ungdomar har ett sätt att bete sig, att använda ett språk, som är helt oacceptabelt. Men vem reagerar? Ingen. Varför? För att det saknas civilkurage. Jag har gjort mitt och blivit av med ett antal jobb pga att jag har påpekat att det hela håller på att spåra käpprätt åt he---te. Men vad fick jag för det? Jo, jag har fått ett antal gånger under min "yrkeskarriär", antingen order att hålla käften eller att lämna skeppet. Oftast har jag valt att det senare... Gränssättning; hur många föräldrer vet vad det betyder? Om inte föräldern förstår men läraren förstår, vem tror man på? Just det; föräldern som påstår att min lilla gulleplutte skulle ALDRIG säga så/göra så. Hur dum får man vara som en tonårsförälder? För min del är den tiden förbi men jag kommer ihåg...att jag var också odräglig som tonåring, att jag sket totalt i vad mina föräldrar sa låtsades som om jag gjorde det. Och dhela processien förstår jag NU, först nu.men det jag också kommer ihåg är att jag "förhörde" mina tonåringar noga innan jag gick till rektorn vilket jag aldrig gjorde,

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?