Valt inlägg:
#22 Jag känner till fallet med Todd Willingham. Man ska inte ha en absolut tilltro till rättsväsendet men det ska man å andra sidan inte ha till journalister eller diverse organisationer med politiska agendor heller. Baserat på, det jag läst från båda sidor av saken lutar även jag åt att bevisen mot Willingham inte borde ha lett till fällande dom. Men att gå därifrån till att säga att han är bevisat oskyldig är mycket långt och, det finns det faktiskt inget stöd för. Enligt hans hustru erkände han brottet när de träffades den sista gången innan avrättningen. Visst är det tragiskt om oskyldiga avrättas även om det bara skulle ske en gång på hundra år eller så, men det är också tragiskt om oskyldiga får sitta i fängelse tills de dör vilket med all säkerhet sker betydligt oftare. Så rättsäkerhetn borde förstås vara bättre överlag, och för dem som riskerar dödstraff är rättsäkerheten trots allt betydligt bättre än för dem som inte gör det.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?