Valt inlägg:
Ombudet citat//Något som i så fall också har varit tabubelagt och kanske fortfarande i vissa delar är tabubelagt är narkotikapolitiken där den repressiva politik som förts fått vara utan debatt i många år/sc. Det är väl inte helt sant - det var väl inte så länge sedan vi hade uppe de frågorna här på Sourze. Jag vill minnas att jag uttryckte min åsikt att folk gör sina val och nyfiket leker med elden och drar på sej det ena bruket missbruket efter det andra. Kostnaderna för bekämpningen av den kriminalitet som är förbunden med illegal narkomani och vården av dessa missbrukare blir egentligen onödigt hög både för narkomanerna och för samhället ju längre tiden går tills man helt enkelt ser till att antingen legalisera preparaten och se till att dessa kan tillhandahållas vid sidan av den organiserade brottslighetens kanaler och beläggas med skatt precis som för de legala missbruken - alkohol och toback,,, eller att ytterligare förstärka de satsningar på den polisiära kampen - som kommer att misslyckas. --------------- Orsaken till detta är att det finns så stora ekonomiska intressen att behålla kriminaliseringen då vinstmarginalerna även här i sverige är så stora att den del av den erkända ekonomiska toppen som är tillräckligt skrupelfri har råd att betala bulvaner och målvakter och ändå göra otroliga vinster - vilka skulle utebli vid en legalisering...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?