Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har svårt att förstå det här resonemanget om tabubelagt hit och dit. Att de etablerade partierna inte velat ta debatten är ju glasklart men att få det till tabubelagt tycker jag är helt fel. Låt mig göra två jämförelser. Piratpartiet försökte under hela valrörelsen få gehör för sina frågor utan att de kom att debatteras ett dugg men att ta steget från att konstatera ett ointresse till att säga att PP blev mobbade och att det var tabubelagt att diskutera deras frågor är steget långt.// Något som i så fall också har varit tabubelagt och kanske fortfarande i vissa delar är tabubelagt är narkotikapolitiken där den repressiva politik som förts fått vara utan debatt i många år. Träget arbete har dock gjort att det numera går att få gehör för alternativa ståndpunkter och tankar. Det har varit j-igt slitigt men inte har man ojat och gnällt om att man diskriminerats eller inte tillåtits uttala sig i debatten utan bara kämpat på.//Slutligen så får man då efter den valrörelse som varit bara konstatera att den fråga som enligt en del här inte får debatteras har debatterats under hela valrörelsen. Dessutom så ska nog SD som poarti vara tacksamma för att de andra partierna valde, som jag ser det, fel strategi och försökte tiga ihjäl frågan. Det kunde ha gått för 25 år sedan men om inte politikerna förstått det riktigt än så finns idag något som heter internet och där är debatten, i alla fall så här långt, betydligt öppnare och friare så tack för att internet finns!!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?