Valt inlägg:
"Frågan är om förverkligad demokrati, yttrandefrihet och saklig debatt hotar det svenska samhället. Och i så fall, kan medborgaren hålla med om att detta är ett giltigt skäl att förses med munkavle?" skriver Bizon
Ja det hotar den svenska maktordningen som definierar utifrån ekonomisk makt.
Liksom etablissemangets styrda offentliga debatt hämmar förverkligandet av den demokratiska debatten, kommer det blåbruna partiet göra. Vi har inte fått ett alternativ in i riksdagen, vi har fått en till av samma sort. Sd debatterar utifrån en auktoritär och ickedemokratisk värdegrund, där strukturell diskriminering är ett fundament lika starkt som inom etablissemanget.
Jag förstår att de som röstade på Sd, känt sig överkörda av etablissemanget, och jag håller med om att de är överkörda precis som tusentals av oss andra.
Jag förstår även i teorin, att när man blir överkörd och exkluderad tar man ofta till destruktiva och aggressiva praktiker och sparkar neråt.
Men mitt hjärta gråter.
Tänk om vi gräsrötter hade funnit gemensamma demokratiutvecklande lösningar INNAN fascismen gjorde entré?
Sd är inget hot mot etablissemanget. De attackerar inte den förtryckta maktstrukturen - de vill bara se sig själva i toppen av den.
Gräsrötterna bekämpar varandra medan den ekonomiska eliten skrattar hela vägen till banken. Som vanligt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?