Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har varit inne och läst på Sverigedemokraternas hemsida, deras program. för att se om jag kan hitta något som jag tycker har rasistiska inslag. Anledningen är att jag har tagit för givet att de är ett rasistiskt parti eftersom de beskrivs som det i media och för att många av de uttalanden som medlemmar av partiet själva uttalat i TV avslöjar en främlingsfientlighet och ett motstånd mot invandring och mot människor från utomeuropeiska länder. Och vad hittar jag? Jo, de skriver mycket om att det är skillnad mellan människor och att denna skillnad är ett hot mot nationen. T ex ; " Visst finns det kulturella skillnader mellan svenskar och våra nordiska grannar även om de är mindre än skillnaderna mellan svenskar och människor från kulturellt avlägsna delar av världen. Därför kan det vara mer eller mindre komplicerat att förena olika kulturer med varandra. Ibland blir detta särskilt svårt, eftersom de olika kulturernas grundläggande värdesystem krockar. Som ett led i strävan att undvika konflikter bör den här typen av kulturkrockar förhindras. Den viktigaste faktorn i ett tryggt, harmoniskt och solidariskt samhälle är den gemensamma identiteten, vilken i sin tur förutsätter en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen. Sammanfattningsvis kan sägas att de allvarligaste hoten mot den nationalistiska principen är invandring, överstatlighet och imperialism." Ja, det räcker mer än nog för att jag ska rygga.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?