Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Parallellerna med Reggae och Pride tycker jag haltar. Att myndigheterna motarbetar viss kultur tycker jag däremot stämmer bra. Detta visar sig bl.a. att man måste ha tillstånd för att dansa. Säg t.ex. att jag på en plats långt ifrån bebyggelse där jag inte stör någon har tillstånd från markägaren eller äger marken själv anordnar en fest utomhus. Jag tar ingen entré och platsen är inte avspärrad på något vis. Jag bjuder in allmänheten och spelar elektronisk dansmusik t.ex. Techno, trance osv.. Festen drar en hel del folk som dansar, vad vi har är med andra ord ett Rave. Trots att detta inte på något sätt skadar någon är det troligt att Polisen kommer att stoppa denna fest med hänvisning till ordningslagen och den paragraf som säger att man måste söka tillstånd för att anordna en danstillställning. Så länge som inte något etablerat parti jobbar för att förändra detta så har dom inte min röst, jag tycker att detta är en stor begränsning i människors frihet. Friheten att dansa.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?