Valt inlägg:
#14 Jomenvisst, det är en förutsättning för att det överhuvudtaget skall finnas några pensioner att dela ut framöver. Jag vänder mig mot att man liksom sätter sig på höga hästar och pekar finger mot dagens ungdommar, det är kanske inte riktigt det de behöver. Min dotter sökte massor med sommarjobb, innan hon fick ett, som försäljare på ren provision. Hon slet som bara den och lyckades efter några veckor bli en hygglig säljare. Jag vet massor av ungommar som är rackarns kreativa och energiska som minsan inte sätter näsan i vädret och tycer sig vara för fin för "skitjobb". Haken är att de hyggligt betalada jobben där kraven på förkunskaper inte var så stora är nästan bortrationaliserade. Kvar är jobb som kräver hög kompetens och servicejobb som är extremt lågbetalda, i dag betraktas ett tillsvidarejobb som lokalvårdare som ett bra betalt jobb, jämfört med vissa provisonsjobb.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?