Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Som muslim ställs man inför valet att rösta antingen på någon som talar om höga skatter och välfärd och någon som talar om låga skatter och företagande. Nej, så svart och vitt är det inte men det är ju ungefär så. Och så ska det givetvis alltid komma någon och säga "Gud finns inte". Vad är det för argument? Eller är det menat att vara ett argument? Religion handlar ju om tro och övertygelse. Politikerna idag är ju övertygade om att Gud inte behövs i politiken. Jag håller inte med de, vilket är just därför jag inte röstar på de. Ett annat problem, vilket jag inte uppmärksammade i min artikel, är att de allra flesta partierna närmar varandra politiskt. Mycket beror också på hur utrikespolitiken formas. Jag tänker i första hand på vårt deltagande i Afghanistankriget, vilket kostar svenska soldaters liv och skattepengar. Jag har i min blogg förklarat hur västvärlden finansierar talibanerna. Kortfattat är det Saudi Arabien som finansierar de, men västvärlden köper en hel del saudisk olja. Det är bättre att vi drar oss ur kriget och ställer istället krav på saudierna. Men hittills finns det ingen svensk politiker som vill ta tag i den frågan. Därför förtjänar de inte min röst.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?