Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jan: Du har troligen aldrig varit långtidssjuk eller handikappad? Jag har varit sjukpensionär i över 20 år och ätit många medeciner dagligen sedan barndommen.Min make har ätit massor av medecin de sista 8 åren då han fick sin första stroke.Ett högkostnadskort kostar 1.800 /år o det kommer vi båda upp i.Läkararvoden 900/ år kommer vi tyvärr alltid upp i oxå Färdtjänsten kostar 70 kr Läkare tur o retur 140 kr gången.Tandläkarkostnaden blir stor när man äter medeciner som torkar ut saliven men det får man betala själv.Tandkirurgi till följd av detta betalar man oxå själv:för min man blev det en dyr operation. Han får ut 6.200 kr efter skatt o jag 5 350 nu efter höjning. I mitt fall beror den låga pentionen på att jag varit sjuk sedan barndommen o min man ,som är norsk,flyttade inte hit förän han var nästan 50 år.Eftersom jag ofta var svårt sjuk arbetade han 6 tim/dag på egen bekostnad för att kunna ta hand om barnen o mig Dela upp den här kostnaderna o lägg då till att en del medeciner är utanför högkostnadsskyddet.Min väninna i Malmö måste alltid väga om hon ska betala sin hyra,köpa mat eller lösa ut sin medecin som hon har på avbetalning Hade inte hennes dotter ställt upp i bland hade hon blivit utan sin livsviktiga medecin grav Kol o hepatit C

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?