Rapportera inlägg

Valt inlägg:

mima #25 Nej jag tror inte att det handlar om att vi vill sed de beslöjade kvinnornas skönhet - särskilt eftersom de beslöjade kvinnorna säkert uppvisar samma variation på en skala som de obeslöjade - snarare kan nog tankarna gå åt ett helt annat hål då någon dristar sej att gå omkring i heltäckande mundering att - vilken lisa för mins könsliga själ att jag slapp se - och i det fallet skulle nog burka vara rekommendabelt på fler av oss då vi inte vaknat till någon av de bästa av dagar. --------------- Som jag ser det handlar religiösa symboler om något helt annat - det kommunicerar ett marginaliserande tänkande som skiljer ut betraktaren från en tillhörighet som bara de har som bejakar symbolens ideologi - de andra är utestängda. Som jag till exempel då jag ser någon med ett krucifix om halsen vilket väcker min oförståelse för att någon kan gå omkring med ett avrättningsredskap närmast huden på sin kropp och skratta och vara glad på samma gång - varför inte en giljotin? I fråga om slöja har det också den meningen att den ska hindra mannens blick att nå de upphetsande delarna på kvinnan och därmed inte fresta honom att bestiga en syndfull varelse som en kvinna betraktas som som inte kan hålla sina lockar i styr. Jag vänder mej särskilt mot vissa slöjbruk på små flickor där deras klädsel och slöjkrav redan som barn pekar ut dom som objekt för en manlig blick och en person utan vetorätt i händelse av,,,

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?