Valt inlägg:
Ja Jocke, men kanske något före sexiåtta, snarare då sextifem ungefär - det var min första resa på land i Europa med tåg. Det tog tre dar att komma fram. Det var jag och en flicka jag tyckte om och hennes farsa som lämnade stockholms central 08.08 en julaftonsmorgon. Flickan och jag blev osams i Istanbull och jag fortsatte på egen hand via koltramp över Marmarasjön till Bandirma. Har samma erfarenhet som du av att ha blivit väl mottagen i muslimska länder både då liksom nu på senare tid då jag rest med mina ungar till bland annat Malaysia Filipinerna - och för övrigt med - folk är i allmänhet bra oavsett deras trosföreställningar. Enda stället jag haft lite problem var i marocko där en påflugen uniformerad typ absolut ville byta till sej min tjej mot 80 kameler. Jag klarade mej från kamelägarskapet genom lite strategiskt tänkande och några snabba oväntade manövrar och att tjejen och jag resten av natten stannade på vårt rum med barrikaderad dörr och fönsterlucka, samt med kniven beredd. Efter några timmar hade typen lokaliserat rummet men insåg tydligen att det skulle föra för mycket oväsen att bryta igenom både dörr och barrikad så han föredrog att behålla kamelerna ;- ---------------- Vad gäller påbjuden klädsel vet du ju vad jag tycker, och skulle bara vara tacksam om folk förstod att bemöta varandra med respekt och det oavsett vad dom har på sej - men så är det ju inte fullt ut fast det blivit bättre på sina håll - Som du är skodd blir du trodd och som du är klädd blir du sedd - är ett gammalt talessätt som äger viss giltighet än. Dessutom används kroppen som värsta reklampelaren, inte bara för klädmärken och ekonomisk status utan som politisk och religiös flaggstång - allt i enlighet med det mänskliga behovet att deklarera var i den "vimotdom-skalan" man hör hemma och vilka man ger sina sympatier.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?