Valt inlägg:
undrande #8 Nu är jag kanhämda inte skickad att svara på Jockes kreativa utsvävningar, men eftersom du är ny och jag själv stått inför liknande fenomen, vilket fortfarande inträffar både i mina egna texter och andras. Mitt råd till dej är att läsa mellan raderna och använda den eventuella intuition om du har sådan tillgång. Annars tycker jag du gör helt rätt i att fråga. Ett vanligt svar och orsak brukar vara sena timmars trötthet - ibland kan det vara upprördhetens skälvande emotioner som får fingrarna att fladdra lite mer än helt godtagbart - men som sagt - små övertamp och missar av den här typen över delar av våra sinnen som vi sedan länge fått lära oss att bortse ifrån för att i stället skaffa oss anledning att framställa andras felsteg som något klandervärt - lite som denna artikel också handlar om - alltså att vi själva vill framstå som att vara eller veta bättre och därför anser oss ha rätt att klaga eller nedvärdera andra. Nu förutsätter jag att detta inte har med dej att göra - du är ju "ny" och har all rätt att försöka sätta dej in i de egenheter som de gamla uvarna här vant sej vid sedan länge - lycka till!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?