Rapportera inlägg

Valt inlägg:

# 11. Vi är i änden av en intensiv arbetsvecka och detta är troligen den huvudsakliga orsaken till att jag inte riktigt kan följa den logiska utvecklingen i Ditt, säkert helt korrekta, inlägg. Att Din pensionsprognos har förändrats i negativ riktning i samband med införandet av det nya pensionssystemet bär sannolikhetens prägel. Den upplevelsen fick fler än Du då. Ändå är jag en stor vän av det beslutet. Vi fick kanske världens modernaste pensionssystem. Definitivt ett hållbart och långsiktigt system. Och med ett brett stöd från alla partier i den tidens parlament vilket ger trovärdighet för långsiktighet. Vi kan ju se hur det ser ut på kontinenten när man måste rådda med beloppsnivåer och pensionsålder. Obehagliga beslut som därför dröjer alltför länge. Om sverigedemokraterna haft rätt i att invandringen är en nettokostnad skulle detta kunna innebära till exempel ödad skatt. Men det skulle inte påverka min kommande inkomstpension. Det finns ingen sådan koppling. Däremot kan Du ha rätt i att vi får ha ett öga på vår lagstiftande församling som ju kan besluta allt som inte är författningsvidrigt. Och därför är det ju oerhört viktigt att vi är ytterst noga med vilka vi ger vårt förtroende. Och med det känns det nästan som om vi är tillbaka vid den ursprungliga frågan, Leif. Ha en trevlig helg!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?