Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Svaret på din fråga om ursprung är nej. Jag har inget annat ursprung än det svenska. Problemet är att det överhuvudtaget ska vara en fråga att diskutera. Hade min åsikt varit mindre värd om jag haft ett annat ursprung? Om en muslim säger att 22 är fyra är detta då mindre sant än om Sven Johansson påstår det?// Inget av det du skriver har varit mig ovetandes och jag är fullt medveten om vissa gruppers utsatthet och situation. Jag arbetar med många just ur dessa grupper. Det jag vänder mig mot är när man ställer en grupp mot en annan på det sätt som SD gör då man närmast rent ut förklarar att det är invandringens fel att de gamla inte får det ena eller det andra. Det är med förlov sagt ren bullshit. Redan i slutet av 70-talet och under 80-talet så diskuterades dessa frågor om äldrevården t.ex. Varför just nu använda invandringen som scapegoat?// Jag skulle förstå SD om man angrep regeringen och ansvariga politiker för de fel som finns i integrationspolitiken. Idag angriper man istället islam och muslimer och för mig så blir det obegripligt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?