Valt inlägg:
#10, Michael eftersom jag redan beskrivit innebörden av etnisk ursprung och du ändå envisas med din återkommande fråga så löser vi det med ett genmäle. Har inte du ett annat ursprung än det svenska?
Tyvärr blir det också krav på ett nytt andetag.
”Har man inte vuxit upp i Sverige så har man heller inte belastat samhället med kostnader för t.ex barnomsorg, sjukvård och utbildning”??? När du påpekar detta bortser du återigen ifrån ekonomiska fakta. Mestadels alla av de individer som i dag är i fattigpensionärer har bara genom att växa upp och leva i ”skatteparadiset Sverige” beskattats ifrån första dagen tills livs ände. Vilken barnomsorg fick föräldrarna på
trettio-, fyrtio- och femtiotalet. Vilka individer har kunnat undgå samhällets skattehysteri? Inga! Allmän barnbespisning kom 1950 och sex-årig skolgång var obligatorisk utan större kostnad för samhället. På den tiden ville ingen vara beroende av samhället. Den allmänna skatten på varuhandel, punkskatter, skatt på finansiella transaktioner och egendom, har varit dessa nuvarande pensionärers dagliga gissel dig ovetandes. Trots detta finns det många av dem som är tacksamma, men det finns också några som vill misskreditera dem som medborgare för att rätttfärdiga egna agendor. Beklagar dig, samtidigt som jag ursäktar mitt senaste inlägg skapat i affekt och alldeles för sent på natten. Förståelsen borde har varit betydligt tydligare.
Tydligast nu är det faktum att vi levt med marginalskatteeffekter på 85 ifrån 70-talet, tills i dag världens högsta på 56,7 enligt DN. Detta har skapat utrymme för en världslig genorisitet samt en bortglömd inhemsk grupp.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?