Valt inlägg:
#1. Jag tycker att det ser ut som om Du förklarar en förändring av AP fondernas värde med invandring. "att lösa pensionsfrågan för anhöriginvandrande som inte betalt en krona till systemet, har politikerna redan måst påbörja en tömmning av AP-fonderna". Den enda dramatiska förändring av dessa fonder jag vet skedde för över tio år sedan och gjordes i samband med att förtidspensionen avskaffades och ersattes av sjukersättning och att man försökte föra över de resurser som varit avsedda för detta. Annars är AP fonderna en balansfond avsedd för inkomstpensionerna. De som Du menar inte har betalat till pensonssystemet har, såvitt jag förstår, alltså inte arbetat i Sverige. Då får man ingen inkomstpension. Då får man garantipension om man bott en längre tid i landet. I annat fall får man äldreförsörjningsstöd. I inget av dessa båda fallen får man del av AP fondernas innehåll.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?