Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag befinner mig i en bekväm begravningsålder,78 år fyllda moms. Eftersom jag tillhör svenska kyrkan och anses kristen har jag kollat via Bibeln vad som väntar, även om jag får fönsterplats i Himlen. Konskvens: Jag bör byta upp mig till en annan religion, hör här: I Första Korinterbrevet 15 framgår, att de troendes kroppar skall återuppstå, riktiga kroppar med kött och blod. Dock utan behov av mat och dryck - fritt kokkaffe som Bingovinst i all evighet får mera ses som en förströelse än ett vätskebehov.Inga familjeband eller gruppbildningar - inte ens fackföreningar - är tillåtna i Himlen. Helt klart är vidare enligt Matteus 22:30 att i Himlen pippas det inte - "Vid uppståndelsen taga män sig icke hustrur, ej heller givas hustrur åt män ". Och naturligvis garanterar bibeln att i Himlen finns inga frestelser trots att alla går nakna. Skulle sourze dessutom saknas där är jag benägen avstå!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?