Valt inlägg:
Leif-Arne inlägg #9, du generaliserar utan att ha relevanta fakta till stöd för det du skriver. Du skriver t.ex: "Vi män har en muskelmassa som är avsevärt mycket större än en kvinnas, vi är längre, tyngre och starkare.". Fakta emotses samt lika viktigt: fakta på att majoriteten män är längre än sin kvinnliga partner. Även ditt påstående att: "den andel män som har anledning att känna sig hotade" av kvinnors våld mot män "är så försvinnande liten" saknar faktabelägg. Vad gäller din hustru och dig, hennes möjlighet att slå ned dig och dina ev. skador till följd av det, etc...det har jag förstås ingen aning om men det är inte utan att du låter ganska nedvärderande gentemot hennes kapacitet. Hon kan ju slå till, när du minst anar det, t.ex. när du sover...och ta ditt liv eller... "mildare"...klippa av din *** med en sax. Har du tänkt på det? Sådant har de facto hänt förut "Hon kapade hans penis",publ. i Ab 2005-09-04, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article311237.ab. Har du brukat våld mot henne tidigare Leif-Arne. Det låter så, eftersom du skriver: "om jag, gud förbjude en gång till, slulle bruka våld."? I såfall gör det väl Dig till en av de män, som du inte har förståelse för? Lite oklart vad du menar exakt. Klart är dock att även om vissa män är starkare än sina kvinnliga partners, så förlorar de rent psykologiskt, p.g.a. att många har vuxit upp med frasen "man får aldrig slå en tjej" i bakhuvudet. Därför spelar fysiken mindre roll, rent allmänt. Har du inte hört talas om kampsportsutövaren Glenn Forrestgate, som blev slagen av sin kvinnliga partner "Hon slog mig blodig", publ. i Ab 2010-07-08, http://www.aftonbladet.se/wendela/article7434664.ab? Hur tänker du kring det, Leif-Arne? Är inte sådana kvinnor lika mycket en "missprydnad för det kvinnliga släktet"? Till sist, så håller jag inte heller med dig om att frågan "om kvinnor är lika våldsbenägna som män i relation och eljest" är "rätt öppen". I media är det en väldigt "sluten"/avgjord fråga, som säger att män oftare slår kvinnor än tvärtom. Även i verkligheten är frågan avgjord, fast pekar dock mot ett "50-50"-förhållande.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?