Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nåjo, det är en rätt öppen fråga om kvinnor är lika våldsbenägna som män i relation och eljest. Det finns ändå en rätt avgörande skillnad, kvinnor och mäns fysik är så våldsamt olika. Vi män har en muskelmassa som är avsevärt mycket större än en kvinnas, vi är längre, tyngre och starkare. Även om så skulle vara fallet att kvinnor tar till våld mot sin respektive så är den andel män som har anledning att känna sig hotade därav så försvinnande liten. Antag att min hustru skulle ge mig en höger, det skulle på sin höjd ge en rodnad och jag skulle kunna min fysik hålla henne på avstånd utan att göra henne illa, omvänt så är jag fysiskt kapabel att slå denne till döds, gud förbjude, hon skulle ha anledning att känna sig hotad om jag, gud förbjude en gång till, slulle bruka våld. Skillnaden mellan kvinnor och män är attt vi män av olika skäl är så mycket "bättre" på våld. Män som slår sina kvinnor har jag överhuvudtaget ingen förståelse för, de är en skam och missprydnad för det manliga släktet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?