Valt inlägg:
Ang. inlägg #3 av "k", så kan jag säga att MIN verklighet ser ut så att "kraftigt våld mot sin partner eller f.d. partner oftast begås av" kvinnor. Ang. om besöksförbud är lätt eller inte att få utfärdat, så kan jag intyga att JO det är det och inget brott krävs. Precis så som du beskriver kan det gå till: "hej jag känner mig hotat, ge honom ett besöksförbud nu!"! Bra beskrivning faktiskt! Besöksförbud är heller inget brott i sig, vilket redigerarna strök, mot min tillåtelse. Hur många som aldrig anmäler våld har jag ingen aning om och inte någon annan heller. Inte för inte kallas det "mörkertal" och kan möjligen uppskattas, baserat på sjukhusfall, etc. Ang. de fall, där brott inte går att bevisa, så kan man inte uttala sig generellt. Är det en "ord-mot-ord"-situation, så är det tyvärr så illa. Jag har själv haft bevis rättsintyg men åklagaren lade ned anmälan med hänvisning till "nödvärn", trots att ingen motanmälan hade gjorts! Det där med "stackars-det-ena-könet" kan du ha en poäng i men borde man inte för omväxlings skull placera män i det "facket"? Du har till sist helt fel i att om man har ett bf, så har man oftast förtjänat det. Tvärtom, så är det ett ypperligt verktyg för kvinnor som vill bli av med sitt "ex", barnets far, etc. Ett verktyg, där Polis och åklagarväsende spelar en betydande roll för att ensidigt bistå kvinnor. Hur rättssäker är en sådan konstruktion? Det handlar om kollektiv bestraffning, baserad på kön.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?