Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif-Arne #16 "Det jag funderar över är vad slags rörelser och demokrati du förespråkar efter som du underkänner behovet av en folklig förankring.". Nej då tolkar du mig fel. En folklig förankring är absolut det viktigaste. Det första som måste ske är att människor kommer till insikt om att vi faktiskt inte lever under särskilt mycket demokrati. Idag åker de flesta med i vad som bara är mainstream, man orkar inte reflektera särskilt mycket eftersom vårt samhälle är utformat så att vi inte har tid eller orkar med det, man accepterar mest vad som är vanligast. Människor måste börja våga prata med varandra om att grunderna i samhället inte är riktiga, att de inte motsvarar människors grundläggande behov. Vi bevakar istället varandra och pekar på de som tänker annorlunda. Vad framtida folkliga insikter kan mynna ut i ska inte jag bestämma, men ett tecken på att människor vågar och orkar vakna är att man slutar rösta på de vanliga partierna, eller inte röstar alls.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?