Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag vill se en ändring på banksystemet och jag vill att individer ska få utvecklas på sina egna villkor. Jag vill också att massmedia ska ha en helt annan funktion än vad den verkar ha idag. Samtidigt vill jag att vi människor ska bry oss om varandra och värna om de som är svaga, lära oss av varandra och gemensamt finna ett sätt att hushålla med jordens resurser. Jag tycker inte om utvecklingen som den ser ut idag och jag vill tro på att det går att förändra status quo även om det inte går lika lätt som när man spelar SIMS vilket jag heller aldrig gjort. Många röster här inne på Sourze verkar tycka att det är löjligt jag kan ha missuppfattat att ens försöka ändra på rådande förhållande - trots att de själva inte uttrycker att de är speciellt nöjda med status quo - och väljer att håna och fördöma dem som ifrågasätter och försöker visa på lösningar. Jag för min del tycker det är mycket löjligare att inte ens försöka finna lösningar eller uppmuntra till samtal och debatt om sådant man är missnöjd med. Tänker på en saga som berättades för mig när jag var liten om en grupp människor som stod helt handfallna inför en port som var stängd. Alla utgick från att den var låst så ingen brydde sig ens om att försöka öppna porten. Till slut gick en liten pojke fram och öppnade dörren. Den var inte låst.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?