Valt inlägg:
I det land som du Jonny och jag föddes i, så är de sociala och kulturella strukturer som vi danades efter för länge sedan begravda. Både du och jag kommer att lämna ett annorlunda Sverige och då förhoppningsvis tillsammans med dessa strukturomvandlare.
Strukturomvandlarna har via statens gemensamma tillgångar låtit alla grupper normalisera sina speciella behov och krav för att alla skall kunna känna sig jämställda i det nya samhället. Dessa krav kan vara kulturella, språkliga eller religiösa, men tyvärr inget av dessa krav kommer att förstärka samhörigheten med ”dom andra”. Hur har det kunnat bli så fel. Alla beslut var ju genomtänkta och ville det motsatta? Ett av resultaten har istället blivit att många kommuner lagt upp program för ”A Safe community”. Detta innebär politiska beslut med åtaganden för bl.a: kameraövervakning, riskhanteringspolicy, väktararrondering. Inte särskilt solidariskt och kärleksfullt med lås och taggtråd. Det krävs en reformförändring. Om inte, så kommer du och jag få leva vidare med en styrd nationell solidarisk acceptans som enbart skapar möjligheter till ett självvalt utanförskap. Resultatet bör istället bli ett gemensamt lika-ansvar för landets bästa. I dagens globala värld finns det också för många gudar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?