Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hejåhå! Mats #52 Morgontankars klarhet står sej inte alltid i dagsjlus, det har jag själv fått erfara ibland då jag inte riktigt känyt igen det jag åstadkommit efter att ha sovit på saken. Nu tycker jag mej förstå att du inte riktigt registrerar orsaken till varför diskusionen gått sina egna vägar - precis som du konstaterat är det en och annan som också gjort - artikeln har mycket övrigt att önska. Tar vi bara detta nationalistiska perspektiv som att "be för sverige" i en värld fylld av lidande människor - och då i ett sverige som i mångt och mycket inte utsatts för varken krig eller naturkatastrofer av sådan dignitet som vi vet dagligen sker på många platser på jorden anslår en ton i texten som jag måste hänföra till satirens underbara värld vilket du kan se i mitt första inlägg. Nu inser jag förvisso också att det finns människor med en så fundamental trångsynthet att dom på allvar menar att en gud skulle kunna hjälpa vissa människor, länder eller religiöst hänfallna grupper eller stå mer på dessas specifika sida än denne gud skulle stå på andra lidande människors sida så jag kan ju inte vara säker på att artikel är skriven med udden riktad mot dylik galenskap - författaren har inte heller vad jag observerat kommenterat något heller. Hur som helst - texten var bra så till vida att den öppnade för en diskussion om lite av våra egna synpunkter på livet, religionen och en eventuell guds när- eller från-varo.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?