Valt inlägg:
Jag har absolut inget behov av att sitta i kyrkor, som predikar att det finns bara en väg att gå.Min gudstro har jag själv fått, förmodligen har jag upplevt denen väckelse under eller efter en meditation, vilket jag sysslat med i många år. Under meditationen, har jag upplevt ett lugn och att jag finns mitt i allt detta som kallas liv.
Det har blivit min trygghet.Jag har upplevt en känsla av att Gud är det enda. Dvs. det jag kallar Gud. Man kan förklara det på många sätt och många håller inte med, det vet jag.
Vad jag vet, är att vi måste varva ner, gå in i oss själva, för att få kontakt med livet, med det som är vi. Och- man kan inte göra det bara en eller två gånger. Det handlar om åratal. Jag har bara läst och jämfört, lyssnat till olika personer, som sysslar med andlighet, då främst från Asien. Jag har ingen kyrka, men jag har en plats hemma, som är min heliga plats.
Att Gud skulle ha en aura, ser jag som väldigt konstigt. Man kan inte se Gud. Man kan säga att Gud inte finns till och med, men ändå uppfyller allt som är.Jag ser Gud i allt som omger oss.I det fina,i människors ögon, i en vacker blomma, i en fin handling.Då känner jag lycka och tänker- tack Gud.
Man måste själv uppleva sk. "frälsning". Det kan ingen annan göra till en.Och den kommer inte genom att någon pastor står och skriker i en predikstol. Vi måste foga oss, se allt det vackra, sörja det onda, men ändå leva i det goda. Det är min tro.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?