Valt inlägg:
#42 Pia, om ni nu utgår ifrån att era gudar är allsmäktiga och allestädes närvarande så är det något som inte stämmer. Elektriska fält som ibland benämns som astralkropp eller aura är uppbyggda av atomer.
Den enda individ i världsaltet som saknar dessa fält är skaparen.
Hur vet jag det? Jo det finns ingen, ingen, ingen enda mänsklig varelse som först haft kontakt med skaparen och därmed fått inspiration till sin frälsning. Alla gudstroende "Whats so ever" har blivt troende genom teologisk inlärning inkluderande alla trosläror eller annan mänsklig verbal fysisk eller rituell övertygelse. Gör vi fel som väntar på det stora ögonblicket uppdykandet alltså det maximala, istället för att indoktrineras nu? Är det så kul hos pastor Jansson, ibland tvilar jag då många lever vidare på jorden fast de vet att "The big show" börjar först senare? Du kanske skiter i dessa rader, men för många är detta en existentiell fråga i en alltmer sekuläriserad värld. Please try? Jag vill inte ha några förklaringar gällande innehåll det skiter jag i. Men några rader om fenomenet vore tacknämligt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?