Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#39 "att var och en blir salig på som tro är en villfarelse som inte stämmer med varken evangelierna eller den muslimska föreställningen om salighet - knappast heller med judars övertygelse - däremot är det något man kläcker ur " jamen, det är ju vad du förespråkar själv, att var och en har en egen uppfattning?. Jag tycker inte så. Sen när man pratar om religion, får man alltid en kaskad av skit slängt i ansiktet. Så - det där att man ska få tycka själv, stämmer ju inte heller, för det är bara de som tycker att man ska vara bitter och sur på folk som är "troende" som har rätt. Min tro ärganska enkel. Otroligt okomplicerad, skulle jag vilja säga och totalt ofarlig. Jag har inte tänkt så mycket på det förut, men jag tror att jag är panteist- eftersom jag tar allt som en Guds skapelse.Det innefattar även krig och elände. Sen är min egne åsikt alltså, och säkert måmga andras, att man ber inte om vad som helst. Man ber om det rimliga. Ja, man får välja själv. I gudsbilden ingår även "det osynliga och det allerstädes närvarande" Det finns mycket vi människor inte förstår och jag väljer att inta en ödmjuk inställning till det hela, trots att du tycker jag är tvärsäker.Jag har valt att acceptera saker som de är, även om jag har åsikter om mycket.Tex olika saker som dagligen händer i samhället. Men det handlar ju inte om Gud.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?