Valt inlägg:
"Eftersom tro egentligen inte handlar om det rationella medvetandet utan är en slags intiutiv känsla så är jag mer motaglig för andlig kommunikation genom musik".
Det är därför jag säger att tro är en gåva, så ser jag det och ingen dogm med strikta regler som påtvingas på folk.De som blir påtvingade, väljer väl det själva. Vi vet ju ändå innerst inne , vad som är rätt och vad som är fel.I vissa kulturer, där folk blir påtvingade religionen använder man straff om man inte följer reglerna. Det är påhittade traditioner, anser jag, som inte har med en ödmjuk gudstro att göra.
Alla de som inte har denna upplevelse av Gud som jag beskrivit, ska alltid kritisera de som har det.Men de människor som förstår vad tro är, är inga översittare. De är vanliga ödmjuka människor, som du och jag.
Jag är van vid, att i Sverige ska man alltid tillrättavisa och tala om hur det ska vara, till någon som bryter av mot mängden.Speciellt när det gäller tron.Svenska folket vet alltid bäst, även om många är missnöjda med sitt liv.
Från början var hette vår tro Asatro. Sen blev vi påtvingade den kristna tron, som många andra människor och folk i världen. Men det finns fortfarande människor som utövar asatron i Sverige.De som tror på naturen och naturens gudar. Så kan man också kalla dem.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?