Valt inlägg:
# 23
Ja, det kan jag.
Men jag förstår inte varför människor tänker att livet alltid måste vara rätt och fritt från lidande? Det är just det den panteistiska uppfattningen går ut på, att Gud finns i allt. Även i det onda då. Det är inte Guds fel, att människor krigar, råkar ut för olyckor eller blir sjuka. Gud är ju ett koncept på världsalltet. Detta är vad världsaltet innehåller och för det mesta är det människan själv som styr allt elände som krig tex. Gud är inte en gubbe som sitter och lyssnar med sitt , vad det nu heter, på vad alla i hela världen säger. Jag fattar absolut inte hur man kan tro det. Sen, de människor som startar krig, verkar vara omöjliga att stoppa. De har ingen andlig insikt eller de misstolkar skrifterna. Guds ord är ju till för att hjälpa, inte för att förstöra. Det är människorna själva som väljer att förstöra och förgöra.De lyssnar inte varken till sig själva eller till någon annan.Exempel: Irakkriget.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?