Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja, var och en har sin tro. Och det som binder en ganska stor grupp människor samman i världen, är också en gemensam tro på Gud. Vi som har en gudstro, vet att den inte ska förknippas med hat och utanförskap. Den ska förknippas med kärlek. Så den har inte så mycket med böcker att göra, den är en slutsats, att det är till en högre makt vi måste förlita oss.Det är så det känns för mig. Och det är en gåva jag fått, som jag ser det. Inget jag blivit påtvingad. För mig är alla religioner lika- ett sökande efter Gud. Det är min enkla slutsats, eftersom vi människor, verkligen inte är oss själva nog. De panteistiska naturreligionerna har sina bilder och symboler kanske, men ser till en högre makt med respekt. Jag skulle vilja kalla den makten Gud. Dvs. Gud är ingen person han/hon, utan själva hela skapelsen. Så är det också för mig. Jag ser inte alls religionen som ett hinder, men det är ju jag det.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?