Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tja nog kan det vara ett aber alltid att inte veta könet på envar - men det kommer vi nog få vänja oss vid - och det spelar egentligen inte heller någon roll vad den tänkta storheten har mellan benen om den nu har några bara den gör sitt jobb. Det borde ju vara kompetensen som avgör och inte någon feministisk inkvotering i ärkestyrelsen. Och apropå aber - igelkotten insåg att sitt misstag med rotborsten och bestsellern "Uppblåsbara Barbara" blev en framgång - det är ju av misstagen man ska lära. Emellertid synes mej upprepningens pedagogik ha gått lite för långt då det gäller roddandet av skälva skapelsen ut ett strängt religiöst perspektiv. Man måste ställa sej denna enkla fråga - hur kan en guddom vara så naiv att den skapar något som denne förväntar sej tjänster av - alltså några halvdumma tjänsteandar som lallar runt på jorden och ställer till oreda? Eller var det bara som små sällskapsdjur vi blev till - hur som - nu var det återigen detta med "aber" - de "smågulligga tu" fick sej lite kunskap till livs och sanningen uppenbaras så sakteligt... Dags att vända lite på begreppen och fråga oss om vi vill delta i denne gudoms lilla sällskapsspel - kampen mellan ont och gott? Är mänskligheten verkligen tillfrågad? Och när skulle det ha skett? Jag personligen tycker att guden - han eller hon kvittar lika - ska ta sitt ansvar och se till att livet blir en värdig företeelse i universum genom att dels erkänna sina misstag och dels lära sej av dom fördrivning, syndaflod, hot och allsköns plåga samt att skicka ut sin avkomma för att hängas på ett kors som lösen för de synder som denne gudom själv skapat bara för att nämna något. Nix - dags att sätta ner foten - gud! Om du är läskunnig och tar dej en liten titt här på sourze - betänk detta inlägg och svara mej och hela mänskligheten vad du tänker göra i din allmakt åt att livet som jag bara kan hoppas att du ville väl, men blivit så fel? Nu måste det till nya grepp - gamla knep som hot om utrotning, sadism, och dumdryg dogmatik har som du sett helt förfelat sin mening. Vi talar om KÄRLEK - något jag tror att du måste lära dej vad det är - kanske är det det som fattats dej du stackars sate i din evigheta ensamhet. Kärleken kräver inte sitt heter det vilket är något för dej att fundera på - och har du några frågor så går det bra att ställa dom - är dom ärligt menade så kan jag garantera att många med mej skulle göra allt som står i vår ringa makt att ge dej våra svar...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?