Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Förvirrad #19 Nöf, nöf! Här har vi ännu en förvirrad smygfeminist som med den vanligaste retoriken bland sådana försöker göra sexism kryddad med rasism av vad det än gäller, plus i vedertagen vulgärpolitisk anda frejdigt men planlöst svingar invektiv och epitet omkring sej som om det vore konfetti. språkligt kan man nog adressera detta inlägg till andra nick tidigare i tråden. Men för att åtminstone inte falla in i samma dumsiktiga fåra kan jag ju ändå peka på det jag redan pekat på som svar på en av den förvirrades frågor som inte behövt upprepas om vederbörande besvärat sej med att läsa tidigare inlägg och artikelns kontext. 1."Om en kvinna blir utsatt för mobbing är det fel att skriver om det?" Nej! Men ur denna artikels text uppstår osökt frågan om vem som mobbat vem? 2.Till frågan om "Varför skulle artikelförfattaren ha etniciteten som intention?" kan jag bara ställa en motfråga - varför skulle denne annars ha använt ett brev adresserat av en "invandrare" med så tydligt uttalad etnisk/kulturell diskrepans i synen på arbetskamrater och medmänniskor om det inte skulle betyda något? Ville författaren inte dra läsarens tankar till denna invandrartjejs ytterst nedlåtande attityd gentemot etnokulturella fenomen om hur arbetsmarknaden och de sociala koderna fungerar i det land hon invandrat till och fått sin tydligen bristfälliga utbildning i så kunde den upplysningen ha uteslutits och kritiken därav blivit mer allmän - för alldeles självklart är det något som kan drabba alla som inte passar in och det oavsett social, etnisk, könslig och/eller religiös tillhörighet. För mycket i artikeln läggs på taleskvinnans ganska skruvade självbild för att kunna utesluta ett eventuellt budskap om att hon anser sej vara förmer än de personer hon så öppet och rakt på sak nedvärderande kritiserat - och alltså en kritik som kommer från invandrarhåll. Kan man ta en sådan artikel på allvar? Jag personligen kan nog inte det, men om man brinner för problematiken "mobbing på arbetsplatser" o dylikt, så står det ju var och en fritt att diskutera det - särskilt då det ju även kan anses viktigt, men håll i så fall gärna isär begreppen - eller åtminstone lägg av med larvet att kalla folk för den ena dumheten efter den andra det gör det bara svårt att ta "kanske viktiga" inlägg på allvar...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?