Valt inlägg:
Bison, är du rasist? Jag anar det mellan raderna och att du kör med en retorik som handlar om yttrandefrihet och att du ändå är tolerant. Det är värsta försvarstalen du lägger upp, låter intränat. Varför har du behovet av att behöva försvara dig med så långa argumente? Herregud! Det är som att lyssna på mässande politiker i enmansmonologer. Lika spännande som att stirra på en kaktus. Men det är klart gamla surgubbar som du måste ha något att avreagera sig på och här fick du en chans att spela stor. En vis man som alla skall lyssna på. En som har tränat in sina försvarsmonologer och minsann kan allt. Ojojoj. Allvetande du.
Själv har jag vickat i biblioteksmiljön. Det brevet som David Rehaag publicerade skildrar mycket om vad som skedde med en tjej på mitt förra biblioteksjobb. Hon blev utfrusen och mobbad p g a sin etnicitet. Kärringligan kunde ej stå ut med henne för det var en bra människa som hade hygien. Även jag blev utmobbad ur miljön och kan intyga att häxorna är fega. Alla vi som närmade oss anställning blev portade ur biblioteksvärlden. Och de är visst skamlösa hyndor som bester sig på det här sättet. Bättre kunde jag inte formulera det själv.
Jag längtar inte tebax till miljön, men visst är jag sur för att jag har mina studieskulder och att inkompetenta övertaliga idioter har fått mitt jobb, men vad skall jag göra? Jag orkade inte med att driva igenom en DO anmälan. Jag gick vidare men beundrar de som orkar att kämpa för jobbet och stå ut med kärrinligan. De skall ha all heder.
Jag tror att det Rehaag ville få fram var om det verkligen är så illa i miljön, inte en fråga om etnicitet. Han söker svar i texten och är det då fel att göra det? Om texten sedan inte är något litterärt mästerverk spelar väl ingen roll, jag har läst värre, typ dina alster. Så, du primitive narcisssist Bison jag anser att du tillhör en äcklig ras smygrasister som har dolda motiv med sina utlägg och försöker hetsa folk mot varandra. Gör dig själ en tjänt och håll dig till din konst och din s k poesi istället för att gagga på som en gubbe
Johanna, svensk sedan flera generationer tebax.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?