Valt inlägg:
# 2
Håller med dig om att de basala förutsättningarna måste finnas, innan man kan diskutera pedagogik och metoder och framför allt vad, man ska behöva lära sig.Vad är nödvändig kunskap och vad är inte?
Livskunskap tex. skulle behövas på schemat som inledning.
Jag tycker att den svenska skolan, den jag känner, är bakåtsträvande, gammalmodig och ogripbar för en betraktare.
I en modern skola som bygger på modern forskning,tycker jag man ska kunna påvisa resultaten lätt och sebart.
Tex. skolans lokaler borde vara anpassade både efter elever och inte minst lärare. Det krävs en oerhört kompetent ledning, för att nyskapande ska kunna ske. Ett hinder är den ständigt återkommande ekonomien, som aldrig sägs gå ihop.En viktig ingrediens för att en skola ska fungera, är enligt mig- glädje, nyfikenhet och en tillåtande atmosfär.När ska vi skapa ett samhälle och en skola som fungerar? När ska vi våga tänja på gränserna och börja tycka att livet är intressant att lära sig mer om?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?