Valt inlägg:
Våldtäktssiffrorna säger mig att det inte alltid är bra med jämlikhet. Tidigare var våldet man-man emellan helt dominerade, nu verkar våldsbeivrarna inte skilja på män med eller utan kalsonger, eller kvinnor som är helt påklädda och avvikande eller de med trosorna i hand. Huvudproblemet är visserligen alltid våldsverkaren. Men har lagstiftningar minskat rädslan för farliga män och våldsamma miljöer? Tisdagen 28 april 2009 presenterades siffror i EU-parlamentet för länders anmälda våldtäkter i Europa. Det visade sig att Svea Rike hade mest - nämligen dubbelt så många som landet på andra plats. I ett land där kvinnorna är världens mest frigjorda och jämställda har landet istället blivit det farligaste att leva i. Jag väntar bara på att vår ärkebiskop skall komma med lösningar. I Norge har imamerna hjälpt till att få ner siffrorna. De har för närvarande bara en fjärdel mot våra anmälningar. // I en sändning från P1:s morgonmagasin försökte Klara Hradilova-Selin, från Brottsoffermyndigheten, göra en helt oförstående omskrivning av dessa siffror men blev av programledaren påmind om att siffrorna kom från hennes huvudman BRÅ. Väntar att någon tillskyndare ibland Sourzes kommentatorerna skall komma med bättre lösningar, då jag tror att biskopen har andra internt delikata bekymmer för handen.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?