Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Förr kunde man höra att politik och idrott inte hör ihop. Trots olympiaden 1936. Nu verkar man mena att vetenskap och politik inte hör ihop. Jag menar att politik i högsta grad påverkar vetenskapsmän i hela världen. I vart fall alla som är beroende av anslag på ett eller annat sätt. Ett ex.: Trots att zoologer länge observerat att homosexualitet bland djur är mycket vanligt, vågade ingen skriva om det förrän för några år sedan. Hur hade det varit möjlig med Peer Review i ett läge där sanningen var tabu? Och det var en sanning som många zoologer delade under ett par hundra år. --- Ang. konspirationer - vad är det som får en del människor att se godheten breda ut sig över Världen? En konspiration är två eller flera som i hemlighet planerar något olagligt, oetiskt, avtalsstridigt etc. Detta är historiskt sett utomordentligt vanligt förekommande beteenden. I stort som i smått. Att världens befolkning gått mot ökad ärlighet och öppenhet kan inte jag se. Snarare ser jag det motsatta.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?