Valt inlägg:
Idag sköt en galning mot en romsk familj i Slovakien och dödade flera människor http://www.dn.se/nyheter/varlden/doda-och-skadade-i-valdsdad-1.1161636. Säg gärna att jag har fel men det är de allt mer hårda tongångarna i den europieska debatten som lockar dårar att begå sådana våldsbrott, precis som lasermannen drevs på att det tidiga 1990-talets polemik. De debattörer och politiker som av olika anledningar väljer att fiska i dessa vatten bär ett personligt ansvar för vansinnesdåd som dessa. Europa har en allt annat än glansfull historia då det gäller attityden till vissa folkgrupper. Jag uttalar mig överhuvudtaget inte om respektive gruppers representation i brottsstatistiken av den enkla anledningen att det saknas trovärdig statistik i frågan. Däremot vänder jag mig starkt mot att generalisera och polemisera på det sett som nu sker i Europa.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?