Valt inlägg:
Har du satt rubriken själv? Det enda våld som intresserar politikerna år från år är "mäns våld mot kvinnor". Förutom att detta enligt all internationelll forskning nästan totalt nertystad i Sverige, så blir denna utskurna populistiska tårtbit därmed ett hinder för att se över och närma sig hela frågan om våld. F.ö. Kring 15 kvinnor mördas av närstående män, ca 5 män mördas av närstående kvinnor, torpedmord ej möjligen inräknade. De flesta som mördas är män. Jag skrev för några år sedan en artikel, "Våldets grundorsaker." Hittar den inte nu. Jag anser man skall börja där, inte med symptomen. Biologi, könsroller, uråldriga fenomen, män som soldater inte minst. Vad som händer med återvändande sådana finns det en del om. Man kan moralisera, visst, men det löser inte mycket. Förutom att moralisera över politker och deras ansvar. Det bör man göra, hoppas det kom fram här också i mitt inlägg. Skärpning politiker. Våld orsakar våld, allt grovt våld är våld. Och även psykiskt våld existerar som bekant.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?