Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#1 Leif-Arne, apropå de historielösa och historiska beskrivningar så känns det betungande att inte kunna dra nytta av självpåtagna sanningssägare. Om samhället kunnat använda dessa som vägvisare i valet av brottslig bana eller inte, så vore problemet löst. Litteraturen finns, men det är bråttom. Det var inte bara Hitler, Stalin och Mussolini som hade smak för att bränna böcker. Vår skollitteratur åker med i svängen då landets skolor sätts i brand. Leif-Arne f.ö. så inser även jag att min antydan att kunna få till en grundändring i rättsystemet är naivt. Men att få vissa läsare att belysa motsatser i form av den statistik som passar dennes vattvälling, var i högsta grad medvetet. Det är i den medial kulturen du och jag lever i. Vi skulle kunnat ha en annan om det hade folkomröstats i fler frågor och om Sverige haft en konstitutionsdomstol. Risken är väl att då skulle bara de naiva vara nöjda. Vi är i majoritet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?