Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#14. Bizon. Säger inte emot Dig över huvud taget, men jag har inte det tålamodet med barn som är lite bråkiga. Och jag vet inte om jag tror eller inte på de slags förbud som jag föreslog eftersom när mina barn var i skolåldern fanns det inte datorer och annan elektonik. Jag tror inte på polisiära insatser eller att koppla in de sociala myndigheterna utana att föräldrar och lärare tillåts ta ansvar utan att behöva riskera att bli anmäld förmisshandel som det faktiskt har hänt omman läser media. Vad jag däremot tror mig veta är att vi vuxna måste föregå som förebilder förvåra barn och ungdomar. Och de särskilda behov som skolan "måste" svara upp till fungerar inte i praktiken. Någonstans brister det och självklart är det många olika faktorer som spelar in, dock har jag ingen universallösning. Men jag tror nog ändå jag skulle beslagta datorn och jag tror också att ett barn som vet att föräldern tar datorn oftast inte riskerar det. Nu menar jag inte något som händer av misstag utan sådant som barn och ungdomar medvetet gör som de vet ärfel.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?