Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tyvärr Nettan så tror jag det du tar upp som exempel är verkningslöst och jag vill inte ursäkta din benämning "ungdjävlar" därför att det redan i användandet av invektiv ligger ett förväntat nederlag och jag vill inte ge upp möjligheten för ungarna att få göra en och annan insikt som i bästa fall leder till rätt spår. Det är viktigt att möta varje unge på ett sätt som gör att den ungen känner att vi bryr oss - både mobbare och mobbad. Och jag kan inte förstå att du tror på dessa förbud - eller skojar du med mej? Ungar måste få möta engagerade människor som kan visa vad en mobbhandling innebär och att konsekvensen av den typen av beteende får så stora proportioner att ungen förstår, då duger inte lite tv- eller dataförbud. Dessutom ska allt sådant arbete och sociala och polisiära åtgärder dokumenteras som underlag för de skadestånd som kan och ska utdömas om skola/skolledning och andra berörda myndigheter inte skött sina åligganden - det är skolplikt vilket innebär att skolan måste svara upp mot även de särskilda behov som var elev har rätt att få tillgodosedda.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?