Rapportera inlägg

Valt inlägg:

En intressant text, jag är själv kluven till det du skriver. Jag håller med om att en del mobbing sannolikt skulle förhindras genom att stärka och "coacha" en del barn till att säga nej och kunna sätta gränser. Men är det så lätt, egentligen, en del är väldigt försagda och blyga, vilket är egenskaper som mobbare snart får korn på. Vad jag däremot vaänder mig mot är att du, som jag uppfattar det, lägger problematiken hos den mobbade. -"Om de vore bättre på att säga nej och sätta gränser skulle de inte bli mobbade". Min första invänding är att det är mobbaren/-na som är problemet inte den som utsätts, den andra är att van skall kunna vara udda, försagd, blyg etc utan att bli mobbad.///Under min tid som RSO så Regionalt Skyddsombud var det ofta det kom fram att det fanns svåra psykosociala problem på arbetsplatserna, i.e. ofta mobbing. Flera gånger var den som blev utsatt för mobbing ingen tyst och försagd individ, men det tar på även den tuffaste att bli utsatt för tillexempel utfrysning, och detta kan faktiskt vem som helst bli.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?