Valt inlägg:
Intressant artikel från just denna artikelförfattaren. Tänker hålla mig kortfattad, kalla mig feg, men en artikel på detta ämnet av en artikelförfattare som själv, i och för sig mot sitt nekande, har suttit i fängelse för våldtäkt är naturligtvis provocerande. Därför läsvärd. Och som du säger " Sverige är onekligen världens våldtäktsland nummer ett..." är oerhört provocerande. Du syftar inte på antalet våldtäkter uppenbarligen, då hade du aldrig hört talas om länder som Somalien etc., du syftar på hur "lätt" det är att bli oskyldigt anklagad för våldtäkt. Eller?
Jo, det stämmer säkert. I Sverige är det svårt att åka dit för våldtäkt och om man nu skulle göra det är straffet väldigt högt!? En uppgift som jag finner provocerande i sig. Antalet anmälda våldtäkter som slutar med att målsägande vinner är försvinnande litet enligt undersökningar. Precis som straffen för sexuella övergrepp i Sverige är löjliga i proportion till dådets konsekvenser. Min subjektiva åsikt naturligtvis.
Du kanske var oskyldig, vad vet jag, kanske Assange är oskyldig, vad vet du? Men jag förstår hur du spelar ditt kort på en uppenbar provokation som jag själv faller för.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?